اليمن السعيد

ها هو الشعب العربي اليمني الأبي يرفض أن يتحوّل نضاله من أجل الحريّة والديمقراطيّة والعيش الكريم من نضال سلمي إلى نضال مسلّح.  يحاول نظام علي عبد الله “طالح” بأبشع الأساليب أن يستدرج الشباب اليمني المنتفض إلى اللجوء إلى العنف في مواجهة بلطجيّة النظام بغرض تبرير ما يفعله من القتل والترويع.  ويبقى اليمنيّون على عهدهم بأنّ انتفاضتهم سلميّة وبأنّ أسلوبهم في تحقيق مطالبهم المشروعة سلمي لا رجعة عنه.  سوف يفشل نظام القمع اليمني، وسوف يصحّ الصحيح في اليمن، وسوف ينال الشعب اليمني مطلبه بتغيير النظام المستبد، ويقيم المجتمع المدني الديمقراطي، ويحقّق العيش الكريم، ويعود اليمن سعيدًا كما أراده أبناؤه.

منذر زمّو
أوتوا / كندا
21/03/2011

Hope is the stuff from which life is made!

Advertisements

About Alcanaanite

Monzer Zimmo, a Palestinian-Canadian living and working in Ottawa, Canada. Monzer is an advocate of resolving the Palestinian-Israeli conflict through the peaceful creation of a bi-national-democratic state on all the territory of historic Palestine, where Christians, Jews, Muslims, and others live together as equal citizens; be and feel safe, secure, and at home.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to اليمن السعيد

  1. يا للعار، لقد تبنى علي عبد الله صالح منهاج معمَّر القذافي الذي أصبحت أيّامه معدودة حسب آخر الأخبار، ومن الأفضل للرئيس اليمني أن يتنحى قبل أن يصلوا إليه بعد أن تمرَّد بعض كتائب الجيش صد نظامه الظالم
    ن ص – أبو مازن

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s